Tablebooker en Spryng zorgen voor optimale ‘bediening’ van klanten en restaurants
SMS zorgt voor minder no-shows en grotere klanttevredenheid
Vraag een Belg naar Tablebooker, grote kans dat er bevestigend wordt geknikt. Tablebooker staat in de Benelux bekend als de meest gebruikte restaurant booking platform. Het grootste deel van de reserveringen die via Tablebooker verwerkt wordt komt binnen via restaurant websites en gekoppelde platformen. In combinatie met de SMS gateway van Spryng zorgt Tablebooker voor volle restaurants en tevreden gasten. En voor de foodies onder ons is het ook de snelste weg naar je favoriete restaurant.
Hoe Tablebooker ontstond
Johannes De Ridder, CTO van Tablebooker en een van de oprichters van het bedrijf, zag het tien jaar geleden al. Er was in de horeca een grote behoefte aan een efficiënt boekingssysteem. Johannes ging met zijn compagnons aan de slag en in 2013 was Tablebooker een feit. Doel van Tablebooker: efficiënter werken waardoor er meer tijd overblijft voor de klanten en de kwaliteit van de gerechten.
Minder ‘no-shows’ in restaurants
Ondertussen gebruiken meer dan 3.000 restaurants het gebruiksvriendelijke systeem van Tablebooker, van brasserie tot sterrenrestaurant. Tablebooker heeft een grote community opgebouwd door van elk restaurant foto’s te plaatsen, het menu en een algemene beoordeling. Al meer dan een 16 miljoen reserveringen zijn verwerkt via Tablebooker, goed voor 64 miljoen couverts/plaatsen. En al 2 miljoen reviews zijn geschreven over de restaurants die je via het platform kunt boeken.
Dat zegt veel over het succes van Tablebooker. Maar hoe zit het met die SMS berichten? Wat heeft Spryng Tablebooker te bieden waardoor het nog succesvoller kon worden? Het antwoord is eenvoudig: Spryng helpt Tablebooker om het aantal ‘no-shows’ bij de aangesloten restaurants te verminderen en de klanttevredenheid te vergroten. Simpel, door het inzetten van SMS als herinnering aan de gereserveerde tafel.
Waarom SMS?
Tablebooker koos als communicatiemiddel voor SMS. In de praktijk blijken e-mails namelijk vaak in de spamfolder terecht te komen. En valt een e-mail nu eenmaal minder op dan een – Ping! – SMS die direct op je telefoon verschijnt. Een SMS bericht springt meteen in het oog en heeft bovendien een ‘open rate’ van bijna 100 procent. Daar kan geen ander communicatiemiddel tegenop! Zo helpt één simpel automatisch gegenereerd SMS’je restaurants om hun tafels te vullen. En helpen zij tegelijkertijd hun gasten, met een vriendelijke reminder die gewaardeerd wordt. Dat is, zeker na de zware tijd rond de coronacrisis, een welkome extra service.
De meerwaarde van SMS voor Tablebooker
Dat de SMS reminders van Spryng van grote toegevoegde waarde zijn voor de booking app, beaamt Johannes de Ridder van Tablebooker. “De reden waarom we voor Spryng gekozen hebben is omdat we graag met lokale integraties werken en omdat het een zeer betrouwbare service is. Sinds we met Spryng samenwerken behoren problemen zoals SMS’jes die niet aankomen tot het verleden.”
Alles voor de klant
Een goede service bieden aan gasten, het leven van de restauranthouder makkelijker maken en de omzet vergroten door efficiënter time management, dat zijn de belangrijkste doelen van Tablebooker. En dat sluit perfect aan bij de doelstellingen van Spryng. Wij ondersteunen onze klanten met:
– Een betrouwbare SMS Gateway, stabiliteit van de SMS service;
– Een persoonlijke aanpak;
– Een hoge afleverkwaliteit van SMS berichten;
– Een GDPR proof omgeving. Spryng is namelijk ISO27001 gecertificeerd, een garantie dat de data van onze klanten – en uw klanten! – goed beschermd zijn.
En nog veel meer natuurlijk. Wilt u weten wat? Bent u benieuwd of SMS het leven van uw restaurant, bedrijf of winkel ook makkelijker kan maken? En dat van uw klanten? Laten we samen (vrijblijvend) bekijken wat Spryng voor uw organisatie kan betekenen. Bel +32 25 88 19 31 of stuur een mailtje naar info@spryng.be. Maar een SMS’je volstaat natuurlijk ook.
Meer weten over Tablebooker? Klik hier. https://www.tablebooker.be