Laatste nieuws

Patiënten beter informeren dankzij samenwerking Amaron en Spryng

Healthcare
Patiënten beter informeren dankzij samenwerking Amaron en Spryng

Met zijn Workflower Notification Center heeft Amaron (Belgische marktleider op het gebied van interoperabiliteit in de zorg) een krachtige, generieke oplossing voor zorgorganisaties om geautomatiseerd meldingen te sturen naar patiënten en andere stakeholders. Spryng is als messagingleverancier geïntegreerd in de innovatieve software oplossing. Beide softwareleveranciers hebben de handen ineen geslagen om ook Nederlandse ziekenhuizen en zorginstellingen effectiever laten werken.

Interoperabiliteit expert Amaron en messaging provider Spryng breiden samenwerking uit naar de Nederlandse markt

Patiëntencommunicatie in ziekenhuizen optimaliseren

Het is geen geheim dat de zorgsector in Nederland onder druk staat. Wachtlijsten worden steeds langer, afspraken worden ver in de toekomst gepland en veel zorginstellingen kampen met personeelstekorten. De kosten voor een patiënt die niet op komt dagen zijn hoog. Bovendien is het onwenselijk omdat artsen in diezelfde tijd iemand anders hadden kunnen helpen. 

“Met het Workflower Notification Center kunnen organisaties zelf workflows bouwen om no-shows te reduceren. Uit ons onderzoek is gebleken dat SMS-reminders tot 70% minder no-shows genereren. Dit is slechts een van de toepassingen van het softwareprogramma van Amaron”, aldus Naomi Vonk, Country Manager Nederland bij Spryng.  

“Onze SMS service is als enige in Europa zowel ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd. Op deze manier communiceren zorgorganisaties niet alleen interoperabel en effectief, maar ook veiliger.” 

In België zijn er al vier ziekenhuizen die de services van Spryng hebben ingebed in werkprocessen die zijn ingericht met het Workflower Notification Center van Amaron: AZ Alma Eeklo, AZ Sint-Lucas Gent, AZ Vesalius Tongeren, Jan Yperman Ziekenhuis.

Algemeen Ziekenhuis (AZ) Alma informeert vertrouwenspersonen geautomatiseerd 

In maart 2022 is AZ Alma in Eeklo gestart met een initiatief waar zowel patiënten, medewerkers als familie blij mee zijn. Voortaan krijgt de vertrouwenspersoon van een patiënt die een operatie ondergaat, een melding per SMS wanneer de patiënt na de ingreep terug op de kamer is. Dit proces heeft AZ Alma geautomatiseerd met het Workflower Notification Center van Amaron en de geïntegreerde SMS-service van Spryng.

De implementatie resulteert in minder druk op de telefooncentrale, minder overlast voor de medewerkers van AZ Alma, en opgeluchte reacties bij de vertrouwenspersonen van de patiënten.

Algemeen Ziekenhuis (AZ) Sint-Lucas in Gent stuurt afspraakherinneringen via SMS

Samen met Amaron en de EPD-leverancier, heeft de IT-afdeling van AZ Sint-Lucas in Gent een oplossing voor afspraakherinneringen opgezet. Deze oplossing is gebaseerd op het Workflower Notification Center van Amaron en de SMS-services van Spryng. 

De patiënten van AZ Sint-Lucas ontvangen nu korte tijd voor hun onderzoek of raadpleging een SMS ter herinnering van hun afspraak. Tijdens de coronaperiode kregen ze ook een tweede SMS met de COVID-maatregelen die in het ziekenhuis van kracht waren.

> Download de Workflower Notification Center 1-pager voor meer informatie (binnenkort online!)

Starten met Spryng in de gezondheidszorg

Spryng is een messaging specialist met ruim 17+ jaar ervaring in de zorgsector. Ooit ontstaan met het doel no shows minimaliseren in de Nederlandse ziekenhuissector door een simpel SMS bericht te versturen als afspraak reminder welke getriggerd wordt vanuit het EPD. Inmiddels standaard API koppelingen met vrijwel alle EPD- en andere zorggerelateerde systemen in Nederland en België en daarnaast samenwerkingen met veel organisaties zorgbreed. Denk hierbij aan tandartsen, GGD GHOR, klinieken en paramedici die SMS inzetten voor verschillende toepassingen.

Weet u al wat Spryng en SMS voor uw organisatie kunnen betekenen? Probeer het zelf, maak een gratis account aan en ontvang test-credits om de SMS-service gelijk zelf te kunnen ervaren. Voor overige vragen staan wij natuurlijk ook voor u klaar. Neem contact met ons op via info@spryng.nl of op +32 25 88 19 31.

Deel deze Spryng posts

Meer nieuws