Amsterdam, 19 augustus 2021
Commify, het bedrijf achter een wereldwijd portfolio van zakelijke messaging-merken, heeft de overname van de Nederlandse tech scale-up Spryng aangekondigd. Spryng, is opgericht in 2006 door Marc Rottinghuis en Alexander Wanders en gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf met zijn oorsprong in de gezondheidszorg is inmiddels uitgegroeid tot een toonaangevende messaging provider in Nederland, België en Duitsland. Spryng specialiseert zich nog altijd in de gezondheidszorg, maar inmiddels ook in logistiek, e-commerce en financiële dienstverlening. Met deze acquisitie nemen de beide partijen een belangrijke strategische stap richting schaalgrootte op het Europese vasteland.
Spryng zal samen met Commify werken om de groei in de bestaande landen voort te zetten, de messaging-productreeks voor klanten verder uit te breiden met rich messaging via IP-kanalen, zoals Whatsapp en RCS. De sector specialisatie van Spryng in Healthcare/ Logistics/ E-commerce en Finance, wordt vanaf nu internationaal verder uitgebreid binnen Europa en Australië.
Spryng is complementair aan Commify, als reeds lang bestaande leverancier van mission-critical messaging aan zowel Enterprise- als MKB-klanten. Spryng werkt voor meer dan 2.000 organisaties, zij kiezen voor Spryng vanwege het hoogwaardige cloudplatform, de beste ondersteuning, integraties met belangrijke softwarepartners en sectorspecifieke informatie- en veiligheid accreditaties. Met aansprekende use cases voor klanten, zoals afspraakherinneringen, authenticatie voor patiëntportalen, bezorg- en afhaal meldingen, heeft Spryng meer dan €10 miljoen jaarlijkse omzet en groeit het met meer dan 55% per jaar.
“We zijn verheugd om de Nederlandse en Belgische markt te betreden en in het bijzonder om samen te werken met Marc en Alexander om Spryng en Commify’s voortdurende groei en onze global presence te versterken,” zegt Richard Hanscott, CEO van Commify. “Commify opereert in een groeiende markt en deze transactie is een extra sterke toevoeging aan ons bedrijf. Spryng heeft een sterk klantenbestand aan wie we graag onze multi-channel messaging producten aanbieden en natuurlijk een team met getalenteerde collega’s die zich bij ons aansluiten.”
Marc Rottinghuis, oprichter & CEO van Spryng licht toe: “We hebben Spryng laten uitgroeien tot een marktleidende speler in de Benelux en Duitsland in de gezondheidszorg, logistiek, e-commerce en financiële dienstverlening. We zijn verheugd dat we nu bij een van de toonaangevende messaging providers in Europa horen. We kennen Commify al meerdere jaren en onze bedrijven passen qua cultuur uitstekend bij elkaar. We hebben allebei teams opgebouwd die er trots op zijn onze klanten te helpen zakelijke communicatie zo eenvoudig mogelijk te maken.” Alexander Wanders, oprichter & CTO van Spryng voegt toe: “Door onze krachten te bundelen met Commify, zullen we in staat zijn om een breder productportfolio en extra waarde te leveren aan al onze klanten via extra kanalen zoals WhatsApp, RCS en Voice. Samen hebben Commify en Spryng een ongelooflijke kans om de sectorexpertise van Spryng uit te breiden in heel Europa en Australië.”
Paul Burton, Chief Strategy Officer van Commify is ook erg enthousiast over deze nieuwe samenwerking: “We bewonderen Marc en Alexander al lang om hoe zij Spryng gedurende vele jaren hebben opgebouwd en laten groeien en zijn verheugd om eindelijk met hen en hun team samen te werken voor de volgende fase van groei in deze steeds globalere en multi-channel markt.”
Kempen & Co trad op als exclusief financieel adviseur en Lexence trad op als juridisch adviseur van Spryng. Norton Rose Fulbright trad op als juridisch adviseur voor Commify.
Over Commify
Commify is het team achter een portfolio van zakelijke messaging-merken, die meer dan 45.000 bedrijven bedienen, 3 miljard berichten per jaar versturen en meer dan € 100 miljoen aan jaarlijkse inkomsten genereren. Of het nu gaat om SMS, e-mail, spraak, web of betalingen, elk bedrijf kan de diensten van Commify eenvoudig gebruiken voor de communicatie met hun klanten en personeel.
Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Nottingham, UK en is actief in Engeland, Ierland, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Italië en Australië met een portfolio van klantgerichte merken die zich richten op verschillende markten en verschillende klantsegmenten.
Het bedrijf wordt gesteund door private equity en groeit snel door zowel organische investeringen als overnames. De missie van het bedrijf is om ‘bedrijfscommunicatie briljant te maken’.