Laatste nieuws

De toekomst is onzeker (behalve die van SMS)

Others
De toekomst is onzeker (behalve die van SMS)

Tien jaar geleden dachten veel mensen dat SMS wel zo’n beetje was uitgerangeerd. De opkomst van internet, de smartphone en sociale media-apps leek het einde van het SMS tijdperk. Maar niets bleek minder waar. De kracht van SMS is eigenlijk nooit weggeweest. En is in het coronatijdperk zelfs sterker dan ooit. SMS is hét communicatiemiddel van nu, gewoon binnen handbereik. Maar hoe ziet de toekomst van SMS eruit?

De allereerste SMS
Om iets over de toekomst van SMS te zeggen, moeten we eerst even terug in de tijd. Naar 3 december 1992, toen softwareontwikkelaar Neil Papworth de allereerste SMS verstuurde. Zo’n tien jaar later, rond de eeuwwisseling, begon SMS aan populariteit te winnen. Ondanks het gelimiteerde aantal karakters was iedereen blij met deze nieuwe, snelle vorm van communicatie. Maar toen het internet een vlucht nam en de smartphone met succes werd geïntroduceerd, kozen steeds meer mensen voor nieuwe communicatie-apps waar ze urenlang op ‘chatten’ met familie en vrienden.

SMS relevant tijdens corona
Ook bedrijven vonden het handiger om met hun klanten in contact te komen via sociale mediakanalen. Het leek alsof het tijdperk van SMS werd afgesloten. Maar nu zien we dat SMS marketing relevanter is dan ooit. Aan het einde van het tweede ‘COVID’-jaar werken veel mensen nog op afstand en dat geldt ook voor de doelgroepen die bedrijven willen bereiken. Veel mensen hebben nog altijd moeite met het betreden van winkels en publieke ruimtes, terwijl bedrijven en winkels met de vraag worstelen hoe ze klanten kunnen bereiken in deze situatie. SMS marketing biedt daarvoor een oplossing, als integraal onderdeel van de bedrijfsstrategie. Waarom? Omdat één ding niet snel zal veranderen: iedereen heeft altijd en overal zijn mobiele telefoon bij de hand. 

Zes redenen waarom SMS relevant zal blijven
– Wereldwijd bereik
SMS berichten kunnen worden afgeleverd bij iedereen met een mobiele telefoon en een GSM-signaal. Er is dus geen 4G of wifi nodig voor een wereldwijd bereik met SMS.

– Directe levering
U hoeft zich ook geen zorgen te maken dat een SMS bericht uw doelgroep niet bereikt. Want SMS kent geen spamfolder en het sturen en ontvangen is niet afhankelijk van een internetverbinding.

– Onmiddellijk resultaat
Via handige analysetools weet u direct wie uw berichten heeft ontvangen en geopend. En dat zal niet tegenvallen want de ‘open rates’ van SMS berichten ligt vele malen hoger dan die van andere digitale marketingkanalen.

– Kosteneffectief
SMS is in vergelijking met andere communicatiemiddelen veel goedkoper en effectiever, vooral als u voor bulk SMS kiest.

– Veilig en actueel
SMS is flexibel en veilig om bedrijven in allerlei sectoren te helpen met hun klanten te communiceren. In de financiële sector zorgt SMS bijvoorbeeld voor een onmiddellijke melding van stortingen, betalingen enz. Ook zijn 2FA (Twee Factor Authenticatie) en OTP (One Time Password) via SMS een laagdrempelige manier om de veiligheid en privacy van data te waarborgen. En in de retail is SMS een betrouwbare, snelle manier voor o.a. het verzenden van orderbevestigingen van online aankopen.

– Eenvoudig te implementeren
Elke organisatie kan de SMS Gateway snel in haar marketing- of logistieke processen integreren door middel van één simpele SMS API. Deze koppelt automatisch met de meeste afspraak- en datasystemen. Handig, want zo kunt u direct aan de slag met effectief communiceren.

Toekomstbestendig communiceren
SMS wordt steeds vaker als waardevol element in de marketingstrategie van organisaties opgenomen. Logisch, want SMS berichten spelen een belangrijke rol bij het vergroten van de klantenbinding en het stimuleren van de verkopen. En met SMS kun je helder en bondig communiceren via een apparaat dat bijna iedereen bezit, de mobiele telefoon.
De uitdaging voor veel bedrijven om consumenten zo efficiënt mogelijk door de klanten trechter te leiden wordt met SMS dus een stuk eenvoudiger. Want met SMS communicatie maakt het niet uit of uw klanten thuis zijn of onderweg. Of ze offline of online zijn. Dat maakt SMS misschien wel de beste strategie om klanten te werven, te behouden en om uw organisatie vooruit te helpen. Nu en in de toekomst, want de mobiele telefoon, die zal voorlopig niet verdwijnen.

Profiteer van de kracht van SMS
Bent u benieuwd hoe SMS ook uw bedrijfsstrategie een boost kan geven? Nu en in de toekomst? Spryng denkt en helpt graag mee. Wij bieden SMS oplossingen op maat, rond marketingacties, data security, klantenbinding en om kosten te besparen. Voor de meest uiteenlopende bedrijven, instellingen en sectoren. Groot en klein, van internationaal tot lokaal. Vraag vrijblijvend een oriënterend gesprek of offerte aan. Via 020 -7703005 of info@spryng.nl  Het team van Spryng is klaar voor de toekomst. U ook?

Deel deze Spryng posts

Meer nieuws